Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Tony Björk - 15 februari 2011 20:46

Vid en orgasm stänger hjärtat av i tre sekunder och du är död.


En gris har orgasm i 30 minuter men ejakulerar efter de första tio sekunderna.


Det enda djuret förutom människan som njuter av en orgasm är Delfinerna.


Lite kort fakta om orgasmen

Av Tony Björk - 15 februari 2011 20:18

Detta blogginlägg tillägnas kärlek.


Definition kärlek: sinnestämning som frmkallas av en kemisk reaktion i hjärnan som lockas fram av en attraktion till en potenciell partner.

Kärlek är alltså en del av driften till att para sig.

Den kommer i olika styrka och utsträckning.

T.e.x vid den trditionella kärleken (det som kallas för giftermåls kärlek) så översvallas vi av positiva impulser för vi finner en partner som passar vår genetiska struktur och utsöndrar de feremoner som just vår hjärna finner attraktiv. 


Sen finns den sexuella kärleken, den vi endast känner då vi träffar på ett exemplar av vår ras som möter upp "perfekion" för fortplantning. Inte den som kan sköta om barnen och ta hand om oss som människa utan bara den som för vidare de bästa generna.


Detta tror jag bidrar till stor del de otrohetsfall som vi människor är benägna att begå. Vi söker trygghet samtidigt som vi vill ha så perfekta gener som möjligt och låta vår cellstruktur leva vidare med alla de bästa egenskaperna.


Så sammanfattningen är att det inte finns reel kärlek utan endast övelevnadsinstinkter och fortplantningsvilja.


Peace love and understanding

Av Tony Björk - 15 februari 2011 20:11

Ja nu när mitt läsarantal ökats lite så söker jag inspiration till vad för ämne jag ska ta upp.

Har redan fått förslag om sex (i mitt fall celibat) teknik (inget spe utan bara allmänt).

Så kom igen nu vördade läsare. Skriv en kommentar om vad ni vill se.


Peace love and understanding

Bloppis-annons
Av Tony Björk - 15 februari 2011 20:07

Är sugen på att byta min Satio mot en Android telefon. Något förslag? Inga skambud eller skräpiga iphones tack. Endast en likvärdig Android lur

Telefoner, Bytes - Örkelljunga (Skåne län)
 

Bullcrap är:

Senaste inläggen

Lämna en rad här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycks om bloggen i största allmänhet?
 Superbt. Keep up the good work!
 Jodå den funkar väl.
 Njaa finns övrigt att önska.
 Absolut inte den sämsta jag läst, men dock inte den bästa heller
 Rent ut sagt skräp
 Ingen aning. Läser inte jag bara tittar på bilderna.
 Lägg ner den!

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards